16:28 Uttryck: Tala i mun på varandra.

Kom och tänka på ett litet roligt fotoprojekt också. Att fota uttryck! Jag har även försökt mig på "Se genom fingrarna", vet dock inte hur den blev. Min brorsa är inte världens bästa på att agera modell, haha..
I det här inlägget är det Tala i mun på varandra, då jag behövde rätt mycket photoshop också.
 
 
Det bar rätt svårt att ta ut min borsas ansikte, på grund av hans hår, så det är därför det kanske syns lite grönt, för vi stog mot en buske liksom.. Jag tycker den blev rätt bra.. Först tog jag bara med min brorsa i munnen, men  på nåt vis blev det inte lika bra..
Den ser lite konstig ut, jag blev inte 100 procent nöjd... Well nu skriver jag hur jag gjorde.
Jag var ute och fotade med min borsa, och bad honom säga bla, bla, bla, bla, bla långsamt medan jag fotade. Sen tog jag kort på mig när jag sa bla, bla, bla, bla, bla långsamt, både ansiktsbild och närbild på munnen. Sen så valde jag ut en bild där jag sa stort AAAAAAAAA, hah, och skärde ut en bra bild på min bror och en bra bild på mig och klistrade in dem i munnen. För att vi inte skulle vara utanpå tänderna så markerade jag tänderna på underraden och klistrade in det i ett nytt lager, som jag la överst. Då syns det att vi inte är utanpå i alla fall.. Och jag redigerade allt i Adobe Photoshop Elements 9.
 


Kommentarer
Timmie

Såg på du att du ville ha lite kritik. Tänkte kommentera här istället.
Eftersom du ton Bilder på er ute vid en buske så blir det jätte svårt att klippa ut hår m.m. Du gör det mycket lättare för dig själv om du bara använder dig utav en vit bakgrund.
Sen om du redigerar i ps, så kan du lätt bara ta suddgummit och dra ner "opacity" till ca 50 och sudda ut kanterna på personerna, så att dem smälter in mer i bilden. Ser så in klippt ut nu. c:

2012-07-08 @ 17:46:42
URL: http://timmiesphoto.blogspot.se/
Timmie

Såg på dv att du ville ha lite kritik, så tänkte skriva här istället. c:
Såg att du tyckte det var svårt att klippa ut din brors hår. Det är framför allt för att du använder dig utav en svår bakgrund. Du kan göra det enkelt för dig själv och bara placera honom framför en vit bakgrund. Då blir det så himla mycket enklare att få allt utklippt snygg.
Om du redigerar i ps, så tycker jag att du kan använda dig av suddgummit för att få personerna att smälta in mer i bilden. Sänk "opacity" ner till ungefär 50, och finslipa lite c:

2012-07-08 @ 17:50:20
URL: http://timmiesphoto.blogspot.se/
Liisa

Kul idé och bra redigerat! :)

2012-07-09 @ 01:26:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0