16:19 Bror

Ett fotografi som jag är rätt nöjd med :) Det är min lilla bror som ni nog har sett tidigare på bloggen (?).



Det var i juli/juni någon gång när vi gick till en lekplats nära oss. Jag tog med kameran för att jag skulle fotografera. Himlen var blå och min bror gungade så jag tänkte fotografera honom :)
Hihi, minen är lite rolig, men eftersom att han gungade och hade rätt hög fart kunde jag inte göra något åt det. Men det skapar lite känsla :)

Det jag har gjort är att beskära bilden (omsorgsfullt) och klona bort några motljusprickar, som kan vara fina ibland, men nu störde dem bara. Sedan har jag klonat bort en gonstig skugga längs hans kind. Dessutom har jag klonat bort ett puma-märke på armen som störde mig lite. Och ändrat färgen till lite mer orangeröda toner, så det ser lite varmare ut än det var. I picnik så heter det just Värme.
Jag redigerade i picnik och Adobe Photoshop Elements 9.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0