15:13 Skåne



En bild från Åhus i Skåne i somras. Vi var där på beachhandbolls-cup.


Orginalbilden

Jag redigerade bilden i picnik och i Adobe Photoshop Elements 9.
I picnik rätade jag upp den så horisonten var rak och i Photoshop så beskärde jag den och klipte bort en bit av havet så det inte skulle bli så mycket vatten. Jag ville ha kvar markbiten i hörnet, så därför beskärde jag den inte bara. Jag gjorde det genom att markera från himlen och ner till ungefär en tredjedel av havetm kopierade den och klistrade in den i en ny fil. Sedan markerade jag från botten och upp till ungefär en tredjedel (nerifrån) och klistrade in i den tomma filen, som nu hade överdelen på sig. Jag hade tur att färgerna var rätt lika varandra, men om man tittar riktigt noga när man vet om det så kan man se skarven. Det försvann lite mindre än en tredjedel av havet.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0