20:14 Svartvita bilder

På kategorin Fotoskola kan det komma redigeringstips också, för det kan vara väldigt användbart i bilder! :)


Den här bilden är på min kompis Lisa♥ Jag gillar den, för den uttrycker känslor, och man ser vinden i hennes hår. Egentligen skulle jag inte vilja göra det, men om jag skulle vilja göra den till svartvit så har jag ett tips!




Vilken svartvit bild är bäst? Den översta eller den understa? Jag tycker den under, eller hur? Jag ska visa hur jag gjorde, det är enkelt.


Jag tog orginalbilden (som ni ser högst upp, lite större) och ökade kontrasten på den. Då ser den ut såhär, och det kanske inte ser så "realistiskt" ut, eller hur man ska säga. Färgerna blir lite annorlunda. Men om man gör den till svartvit så gör ju inte det någonting. Man ser ju inte färgerna!

Resultatet blir bättre i svartvitt. Man kan öka kontrasten mer eller mindre. På denna gjorde jag rätt mycket.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0