19:59 Fotoskola: Ta hjälp av diagonaler

Det var ett tag sedan jag bloggade så jag gör en liten fotoskola här!
För att få djup i bilden så kan man använda sig av diagonaler. Denna bilden är tagen i Amsterdam när vi var på semester där. Och detta är ett mobilinlägg så bilden är tagen med mobilen, men kameran är rätt bra i alla fall. Bilden har inte så mycket djup i sig men ni ser diagonalerna. Trappans steg har sådana, och man kan ta med alla möjliga linjer. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara, men det blir fint på bilden. Jag vet inte exakt hur bilden ser ut, men ramen på cykeln är ju också en linje. Om du ska ta en miljöbild, så försök att få med många linjer i bilden, som horisonten, trädgrenar och stammar och sådant. Det blir fint och det blir djup i bilden.

Ledsen om jag typ upprepar mig och så i detta inlägget, för jag är trött men hade verkligen blogglust ;)

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0