13:15 Fotoskola: Vatten som rinner/droppar

I går så målade jag mina naglar, och jag skulle ta kort på dem också, eftersom att jag har en beautyblogg också, med min kompis som ni säkert vet om. Jag tänkte att det kunde vara fint att fota det under vattnet, och det blev rätt bra bilder! Här är de två bästa


Denna har jag roterat så att man ser 2012 tydligare, men annars tycker jag om denna väldigt mycket!


Denna bilden gillar jag också, men det är inte lika mycket droppar som stänker lixom...

Då kommer tipset när du fotar droppar/vatten.
Använd blixten!


Den här bilden är tagen utan blixt. Ser ni några droppar som flyger? Ser ni några bubblor i strålen? Nej! Dessutom blir ljuset bättre när man tar med blixt.
Bilderna är tagna vid vasken, och däröver har vi en lampa, som jag tände så jag skulle se hur jag riktade kameran. Se hur gult ljuset blir, och med en blixt blir allting mycket mer naturligt, om man säger så.

Jag tror jag ska fota lite mer droppar i dag :)




Kommentarer
mormorn

Jättehäftiga bilder!!

2012-01-02 @ 15:43:40
Karolina Åberg Andersson

Du är duktig på att fota! Tack för att du hjälpte mig med designen Moa. Love u<3

Svar: tack så mkt love you tooo!<3
Moa

2012-06-20 @ 22:26:39
URL: http://lifewithkarro.blogg.se/
Karolina

Du är duktig på att fota Moa. Tack för att du hjälpte mig med designen. Love u<3 Fett-kul vi hade i Hallsberg. Förresten får jag lägga ut en bild på bloggen sen Hallsberg på bloggen?<3

2012-06-20 @ 22:29:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0